Video / film från Webbinarium 11 december 2020, Express decemberrelease
Magnus Johnsson
startade ett ämne
ca 4 år sedan
Videofilmen från visningen 11 december 2020 om nyheterna i Express Mäklarsystem 2020.9. Ca 18 min. Klicka upp för större fönster. Video tillgänglig 11 dec efter 15:00
Kan man ändra målgrupp när man annonsera på Sociala medier
Svar: Detta styrs av Facebook och inget som du ställer in i Express. Facebook kollar på vilka som klickar på annonsen för att se vilka som är målgruppen
Vad kostar det till Vitec för att komma igång med annonsering via Sociala medier?
Svar: Inget. Endast annonser kostar
Hur kommer man igång med annonsering via Sociala medier? Varför har inte jag valet?
Svar: Ta kontakt med Vitecs säljare för att aktivera tjänsten. En del manuella inställningar behöver göras
Kan man välja mellan olika geografiska områden i samma Facebookkampanj?
Svar: Ja du kan rita ut egna områden och flera parallellt
Kostar det lika mycket att annonsera via er son om man gör det själv via Facebook?
Svar: Det är olika typer av annonser. Priset skall dock vara bra
Om man lägger upp en annons kommer den på Facebook eller Instagram?
Magnus Johnsson
Videofilmen från visningen 11 december 2020 om nyheterna i Express Mäklarsystem 2020.9. Ca 18 min. Klicka upp för större fönster. Video tillgänglig 11 dec efter 15:00
Frågor och svar under presentationen:
Julhälsningsmeddelande. Hur?
Svar: Vi har en guide för utskick via sms/Excelexport. Vi har ingen färdig mall för julkort i Express utan den behöver man ta fram själv just nu
Kan man ändra målgrupp när man annonsera på Sociala medier
Svar: Detta styrs av Facebook och inget som du ställer in i Express. Facebook kollar på vilka som klickar på annonsen för att se vilka som är målgruppen
Vad kostar det till Vitec för att komma igång med annonsering via Sociala medier?
Svar: Inget. Endast annonser kostar
Hur kommer man igång med annonsering via Sociala medier? Varför har inte jag valet?
Svar: Ta kontakt med Vitecs säljare för att aktivera tjänsten. En del manuella inställningar behöver göras
Kan man välja mellan olika geografiska områden i samma Facebookkampanj?
Svar: Ja du kan rita ut egna områden och flera parallellt
Kostar det lika mycket att annonsera via er son om man gör det själv via Facebook?
Svar: Det är olika typer av annonser. Priset skall dock vara bra
Om man lägger upp en annons kommer den på Facebook eller Instagram?
Svar: Har du båda kommer den på bägge